Materská škola Juh‚ Vranov nad Topľou

CERUZKA ŠANTILKA


Hlavný cieľ:

Cieľavedome, zmysluplne a primerane rozvojovým možnostiam detí rozvíjať grafomotorické zručnosti vrámci celostného rozvoja dieťaťa ako základ pripravenosti na školské vzdelávanie.

Čiastkové ciele:

  • Rozvíjať jemnú motoriku – koordináciu svalstva ruky, zápästia a prstov v spojitosti so zmyslovými funkciami – zrakom, sluchom a hmatom.
  • Dodržiavať požadovaný smer, veľkosť a dĺžku línie. 
  • Nácvik grafomotorických zručností realizovať v troch etapách: 
    • pohybové cvičenia,   
    • pohybovo-sluchové cvičenia,                                                         
    • pohybovo-sluchovo-zrakové cvičenia.                                                        
  • Uplatňovať podmienky cieleného nácviku grafomotorických zručností:   
    • výber vhodnej plochy, formátu, 
    • výber grafického a kresliaceho materiálu,
    • uvoľnenie ruky pri kreslení, písaní,         
    • správna poloha pri kreslení, písaní,
    • správny úchop písacieho materiálu,     
    • postavenie ruky pri písaní, 
    • vedenie grafickej stopy.     
  • Dodržiavať postupnosť grafomotorických vzorov.  (Podľa Dropová, G., 2014)

Realizácia: 

  • September - hra s bodom,
  • Október - vertikálne línie,
  • November - horizontálne línie,
  • December - kombinované pohyby (spájaním vertikálnych a horizontálnych),
  • Január - lomené línie,
  • Február - krúživé pohyby,
  • Marec - oblúky (horné, dolné),
  • Apríl - vlnovky (horné, dolné),
  • Máj - slučky,
  • Jún - kombinácie pohybov.

Zodpovedná učiteľka: Iveta Jakubová