HÓKUS-PÓKUS
Hlavný cieľ:
Elementárny rozvoj prírodovednej gramotnosti. Cieľom prírodovedného vzdelávania v predškolskom veku je rozvoj sebavedomého skúmania reality a tvorba vysvetlení adekvátnych aktuálnej kognitívnej úrovni dieťaťa.
Čiastkové ciele:
- viesť deti k vyjadrovaniu aktuálnych predstáv o predmetoch, javoch a situáciách určených vzdelávacím štandardom tak, aby malo každé dieťa možnosť vyjadriť svoju predstavu a prostredníctvom premyslených podnetov učiteľky ju meniť a zdokonaľovať,
- využívať na postupnú tvorbu a zdokonaľovanie svojich predstáv o ich fungovaní,
- spontánne vytvárať, vyjadrovať a obhajovať svoje osobné názory a úsudky na pozorovanú realitu,
- dôverovať svojmu poznaniu a zároveň mať neustálu tendenciu testovať funkčnosť vlastných vysvetlení,
- identifikácia otázky, ktorá vedie dieťa k výskumnej činnosti (t. j. identifikácia výskumnej otázky),
- tvorba predpokladov,
- návrh spôsobu overenia predpokladov (návrh postupu výskumnej aktivity),
- realizácia skúmania,
- zhodnotenie predpokladov a zodpovedanie pôvodnej iniciačnej otázky (výskumnej otázky).
Realizácia: v mesiaci február, počas podtémy týždňa „Kúzla a pokusy“
Zodpovedná učiteľka: Iveta Jakubová
PREZENTÁCIA AKTIVITY
Veda je jedna z foriem spoznávania sveta človekom. Vychádza z pozorovania alebo experimentu. Deti veda fascinuje. Je to pre ne niečo nové, niečo čo im možno vždy nedáva na prvý pohľad zmysel, a preto ich to povzbudzuje k mysleniu a bádaniu.
S deťmi sme vyskúšali jednoduché experimenty, pomocou ktorých sme ich vtiahli do tajuplného sveta vedy a pomocou ktorých sa deti zaujímavým spôsobom niečo nové naučili. Pri experimentoch sme s deťmi veľa komunikovali a nabádali ich logickému uvažovaniu.