Materská škola Juh‚ Vranov nad Topľou

HÓKUS-PÓKUS


Hlavný cieľ:

Elementárny rozvoj prírodovednej gramotnosti. Cieľom prírodovedného vzdelávania v predškolskom veku je rozvoj sebavedomého skúmania reality a tvorba vysvetlení adekvátnych aktuálnej kognitívnej úrovni dieťaťa.

           Čiastkové ciele:

  • viesť deti k vyjadrovaniu aktuálnych predstáv o predmetoch, javoch a situáciách určených vzdelávacím štandardom tak, aby malo každé dieťa možnosť vyjadriť svoju predstavu a prostredníctvom premyslených podnetov učiteľky ju meniť a zdokonaľovať,
  • využívať na postupnú tvorbu a zdokonaľovanie svojich predstáv o ich fungovaní,
  • spontánne vytvárať, vyjadrovať a obhajovať svoje osobné názory a úsudky na pozorovanú realitu,
  • dôverovať svojmu poznaniu a zároveň mať neustálu tendenciu testovať funkčnosť vlastných vysvetlení,
  • identifikácia otázky, ktorá vedie dieťa k výskumnej činnosti (t. j. identifikácia výskumnej otázky),
  • tvorba predpokladov,
  • návrh spôsobu overenia predpokladov (návrh postupu výskumnej aktivity),
  • realizácia skúmania,
  • zhodnotenie predpokladov a zodpovedanie pôvodnej iniciačnej otázky (výskumnej otázky).

Realizácia: v mesiaci február, počas podtémy týždňa „Kúzla a pokusy“

Zodpovedná učiteľka: Iveta Jakubová

 

PREZENTÁCIA AKTIVITY

     Veda je jedna z foriem spoznávania sveta človekom. Vychádza z pozorovania alebo experimentu. Deti veda fascinuje. Je to pre ne niečo nové, niečo čo im možno vždy nedáva na prvý pohľad zmysel, a preto ich to povzbudzuje k mysleniu a bádaniu.
     
S deťmi sme vyskúšali jednoduché experimenty, pomocou ktorých sme ich vtiahli do tajuplného sveta vedy a pomocou ktorých sa deti zaujímavým spôsobom niečo nové naučili. Pri  experimentoch sme s deťmi veľa komunikovali a nabádali ich logickému uvažovaniu.

viac