CERUZKA ŠANTILKA
Hlavný cieľ:
Cieľavedome, zmysluplne a primerane rozvojovým možnostiam detí rozvíjať grafomotorické zručnosti vrámci celostného rozvoja dieťaťa ako základ pripravenosti na školské vzdelávanie.
Čiastkové ciele:
- Rozvíjať jemnú motoriku – koordináciu svalstva ruky, zápästia a prstov v spojitosti so zmyslovými funkciami – zrakom, sluchom a hmatom.
- Dodržiavať požadovaný smer, veľkosť a dĺžku línie.
-
Nácvik grafomotorických zručností realizovať v troch etapách:
- pohybové cvičenia,
- pohybovo-sluchové cvičenia,
- pohybovo-sluchovo-zrakové cvičenia.
-
Uplatňovať podmienky cieleného nácviku grafomotorických zručností:
- výber vhodnej plochy, formátu,
- výber grafického a kresliaceho materiálu,
- uvoľnenie ruky pri kreslení, písaní,
- správna poloha pri kreslení, písaní,
- správny úchop písacieho materiálu,
- postavenie ruky pri písaní,
- vedenie grafickej stopy.
- Dodržiavať postupnosť grafomotorických vzorov. (Podľa Dropová, G., 2014)
Realizácia:
- September - hra s bodom,
- Október - vertikálne línie,
- November - horizontálne línie,
- December - kombinované pohyby (spájaním vertikálnych a horizontálnych),
- Január - lomené línie,
- Február - krúživé pohyby,
- Marec - oblúky (horné, dolné),
- Apríl - vlnovky (horné, dolné),
- Máj - slučky,
- Jún - kombinácie pohybov.
Zodpovedná učiteľka: Iveta Jakubová