Materská škola Juh‚ Vranov nad Topľou

 

ANGLICKÝ JAZYK

CHARAKTERISTIKA KURZU:

 

Zapísať vaše dieťa na kurz anglického jazyka je skvelý spôsob, ako sa naučiť cudzí jazyk od útleho veku a pritom sa zabaviť. Výuka je postavená na prirodzenej hravosti detí a ich schopnosti rýchleho napredovania. Precvičuje základnú slovnú zásobu ako napr. rodina, zvieratká, jedlo, počasie, ľudské telo, sviatky, ale zameriava sa aj na rozvoj iných zručností, veľmi potrebných pre deti v tomto veku:

•  Jemná motorika, prvotný písomný prejav a bežné ovládanie ceruzky pomocou  obkresľovania, spájania, sledovania labyrintov, vyfarbovania a kreslenia.

• Pozorovacie schopnosti a uvažovanie pomocou hľadania toho, čo chýba, spájania   predmetov, hľadania rozdielov a rozpoznávanie toho, čo chýba.

METODIKA:

 Metodika je založená na nenútených zábavných aktivitách, ako sú napríklad:

  • zručnosti (ručné práce) - vystrihovanie, modelovanie, lepenie, maľovanie
  • hudba a pesničky, riekanky
  • divadlo a hranie rolí (role - play)
  • stolné a kartové hry
  • množstvo obľúbených a veselých detských hier

Učenie sa ANJ hrou nepredstavuje pre deti žiaden stres. Deti sa učia cudzí jazyk formou zábavy.  Zatiaľ čo sa hrajú hry alebo divadlo či spievajú pesničky, navzájom sa ovplyvňujú a vstrebávajú nový jazyk, bez toho, aby čo i len pomysleli na učenie (bez vedomého učenia sa).

Tak, ako sa dieťa naučilo komunikovať v materinskom jazyku, vyučujeme cudzí jazyk neustálym opakovaním a počúvaním rovnakých slov a viet v pesničkách, riekankách či hrách. Pravidelné chválenie a neustála podpora podstatne zosilňuje proces výučby.

Tento interaktívny a komunikatívny prístup je podporovaný profesionálne navrhnutými materiálmi, ako sú napríklad pomocné kartičky (tzv. flashkarty), stolné hry, CD, spevníky, obrázkové učebnice a  pracovné zošity.

NA HODINE:

Počas hodiny sa deti hrajú s lektorom rôzne aktivity, spievajú, kreslia, vystrihujú, cvičia, hrajú sa rôzne stolové, kartové alebo pohybové hry, samozrejme všetko prebieha výlučne v cudzom jazyku (aktivity sú riadené).

Špeciálne hodiny sa uskutočňujú pri príležitosti sviatkov, ako napríklad Halloween, Vianoce alebo Veľká noc, Narodeniny, Karneval a podobne kedy si detičky vyrábajú príležitostné masky alebo iné zábavky.

Po úspešnom absolvovaní kurzu deti obdržia certifikát .

PREČO BY SA MALI MALÉ DETI UČIŤ CUDZÍ JAZYK?

Učenie druhého jazyka v mladom veku rozvíja cestičky dieťaťa v sivej mozgovej kôre, zameranej na počúvanie a rozvíja všeobecnú inteligenciu. Čím je dieťa mladšie, tým ľahšie a jednoduchšie je preňho učiť sa jazyk. Čím je staršie, tým je preňho ťažšie nadobudnúť dobrý prízvuk a zvládnutie gramatiky, akú majú ľudia s materinským jazykom anglickým.

Skúsenosti ukázali, že deti vedia rozlišovať medzi jazykmi. Nie je zriedkavé, že deti vyrastajú v prostredí s troma alebo viacerými jazykmi a všetky ich porozumejú a rozlišujú. Učenie rôznych jazykov v skorom veku rozširuje mozgovú kapacitu dieťaťa.

 

Keď sa deti učia svoj prvý alebo rodný jazyk, sú vo veľkej miere vystavené tomuto jazyku po dobu mnohých mesiacov. Počas toho obdobia im dovoľujeme používať ku komunikácii celé ich telo. V podstate zo začiatku, a často aj po celkom dlhšie obdobie, nie sú slová vôbec používané. Takýto spôsob učenia je pre deti v tomto veku prirodzený, a preto je tiež užitočný pri osvojovaní si cudzieho jazyka.

Deti v predškolskom veku majú veľmi krátke intervaly koncentrácie. Z podstatnej časti sa učia skôr aktivitami a praxou ako teóriou či vysvetľovaním.

Príbehy, mimika a reagovanie telom (napr. ukazovanie, vyfarbovanie, zoraďovanie a pod.) sú všetko dôležité činnosti pre túto vekovú skupinu.

 

Deti, ktoré sa začnú učiť cudzí jazyk v rannom veku, vedia lepšie porozumieť svoj rodný jazyk, lebo si začínajú uvedomovať existenciu jazyka  ako javu. Ich kultúrny rozhľad je širší ako kultúrny rozhľad jednojazyčných detí, ktoré často veria, že ich vlastná kultúra, jazyk a ich zvyky sú jediné, na ktorých na svete záleží.  Uvedenie cudzieho elementu do detského sveta deťom pomáha vyvinúť si schopnosť tolerancie k ľuďom odlišným od nich a z dlhodobého hľadiska prispieva k medzinárodnému porozumeniu.

 

AKÉ SÚ REÁLNE OČAKÁVANIA?

Je dôležité si uvedomiť, že môže nejakú dobu trvať, než bude vaše dieťa s radosťou používať angličtinu bez pobádania a usmerňovania. Avšak, ak si uvedomíte, ako dlho pôsobí na dieťa jeho rodný jazyk predtým ako ním začne s radosťou hovoriť, pochopíte, ako je v tomto prípade potrebná trpezlivosť.

Pokiaľ nenapredujú či nie sú ústretoví, netlačte na ne. Pre deti je celkom prirodzené si prejsť  „tichým obdobím“  keď vstrebávajú nový jazyk, ale ešte sa necítia pripravení ním sami hovoriť. Najdôležitejšie je pre nich mať pozitívnu skúsenosť, aby sa cítili šťastní a entuziastickí v angličtine a tak mali záujem a chuť sa jazyk učiť.

 

ZAČÍNAME V MESIACI OKTÓBER:

Anglický jazyk v MŠ bude  2 vyučovacie lekcie  týždenne (1 vyučovacia lekcia = 30 minút). Poplatok za 1 lekciu je 2 €.

Poplatok sa uhrádza za daný mesiac dopredu  –  vždy do 15.  mesiaci. Možnosť uhrádzať bezhotovostne t.j. bankovým prevodom na účet: SK84 7500 3000 0300 1766 6511 (do poznámky meno a mesiac za ktorý je úhrada), alebo v hotovosti – vložiť do obálky s menom, sumou a mesiacom za ktorý je úhrada (nechať u učiteliek v triede alebo poslať po dieťati).

Ak sa dieťa nezúčastní na anglickom jazyku z dôvodu choroby, poplatok za lekcie mu bude prenesený t.j. odrátaný v nasledujúcom mesiaci.

V prípade neprítomnosti učiteľa ANJ budú hodiny odučené v náhradnom termíne, ktorý Vám bude oznámený prostredníctvom triednych učiteliek alebo SMS správou (prosím napísať telefónny kontakt na rodiča – odovzdá dieťa na ANJ).

 

Podpísaním prehlásenia ste svoje dieťa na ANJ záväzne prihlásili. V prípade odstúpenia je účtovaný poplatok za celý začatý mesiac.

Pravidelná dochádzka je v prospech Vášho dieťaťa.

 

 

Pomôcky:

Veľký čistý zošit č.460, euroobal, farbičky, pracovné listy (objednané) označiť menom a nechať v pevnej taške (obale). V prípade nejasností ma kontaktujte na tel. : 0917 449416

 

                                                                                               PaedDr. Natália Jevčáková