Materská škola Juh 1051, Vranov nad Topľou
Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti,
jej výsledkoch a podmienkach detí
v Materskej škole Juh 1051,
Vranov nad Topľou
v školskom roku 2022/2023
Predkladá: Mgr. Hrubyová Danka
riaditeľka MŠ
Prerokované v pedagogickej rade: 02. 10. 2023
Prerokované v rade školy: 02. 10. 2023
Stanovisko zriaďovateľa: schvaľuje
Schvaľuje dňa: 03. 11. 2023 správu o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti.
Ing. Ján Ragan, primátor mesta
za zriaďovateľa
(1) a) Údaje o škole
1. |
Názov: |
Materská škola |
2. |
Adresa: |
Juh 1051, Vranov nad Topľou |
3. |
Telefónne číslo: |
057/442 39 24 |
4. |
Webové sídlo: |
www.ms-juh.wbl.sk |
5. |
Adresa elektronickej pošty: |
msjuhvranov@gmail.com |
6. Vedúci zamestnanci školy
Funkcia |
Meno a priezvisko |
Riaditeľ školy: |
Mgr. Hrubyová Danka |
Zástupca riaditeľa školy: |
Fialkovičová Viera |
Vedúci školskej jedálne: |
Širochmanová Agáta |
7. Rada školy
Členovia rady školy: od 18. 03. 2020 - štvorročné funkčné obdobie trvajúce do 20. 03. 2024.
P.č. |
Meno a priezvisko |
Funkcia |
Zvolený/delegovaný |
1. |
Eva Gajdošová |
Predseda |
Zástupca pedagogických zamestnancov |
2. |
Stanovčáková Danka |
|
Zástupca zákonných zástupcov/rodič |
3. |
Mgr. Jana Mušinková |
|
Zástupca zriaďovateľa/učiteľka ZŠ |
4. |
Ing. Peter Štefanko |
|
Zástupca zriaďovateľa/poslanec |
5. |
PaedDr. Vladimír Jenčko |
|
Zástupca zriaďovateľa/poslanec |
6. |
MVDr. Schriffelová Katarína |
|
Zástupca zákonných zástupcov/rodič |
7. |
Mgr. Suszková Lenka |
|
Zástupca zákonných zástupcov/rodič |
8. |
Klára Závadská |
|
Zástupca pedagogických zamestnancov |
9. |
Agáta Širochmanová |
|
Zástupca nepedagogických zamestnancov |
(1) b) Údaje o zriaďovateľovi
1. |
Zriaďovateľ školy |
Mesto Vranov nad Topľou |
2. |
Sídlo: |
Mestský úrad, Ulica Dr. C. Daxnera 87 093 16 Vranov nad Topľou |
3. |
Telefónne číslo: |
+421-57/442 25 51-3 |
4. |
Adresa elektronickej pošty: |
mesto@vranov.sk |
(1) c) Informácie o činnosti rady školy:
Rada školy pri MŠ bola ustanovená v zmysle § 24 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
V kalendárnom roku 2022 z Rada školy zasadala celkovo 4-krát podľa plánu práce.
24. 03. 2022 - Rada školy prerokovala a schválila plán práce Rady školy v kalendárnom roku 2022. Prijala informáciu o termíne zápisu a kritériách na prijatie detí do MŠ pre ďalší školský rok.
29. 06. 2022 - na zasadnutí bolo prerokované predbežné Organizačné zabezpečenie na šk. rok 2022/23.
30. 08. 2022 - Na zasadnutí bol prerokovaný Školský poriadok na šk. rok 2022/23 a Organizácia školy v šk. roku 2022/23.
10. 10. 2022 - Na svojom zasadnutí RŠ prerokovala a zobrala na vedomie Správu o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach školy za školský rok 2021/2022, vypracovanej v zmysle vyhlášky MŠ SR č. 435/2020 Z. z.
Členovia Rady školy boli nápomocní pri zabezpečovaní aktivít školy s rodičmi a partnermi školy.
d) Počet detí:
V nižšie uvedenej tabuľke vidieť počet zapísaných a navštevujúcich detí vo veku od 2 do 6 rokov v jednotlivých mesiacoch, počet detí, ktoré navštevovali MŠ posledný rok pred plnením povinnej školskej dochádzky a priemernú dochádzku detí za jednotlivé mesiace aj v percentuálnom vyjadrení. Dve deti mali odloženú povinnú školskú dochádzku. MŠ nenavštevovalo žiadne dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
mesiac |
Počet zapísaných detí spolu |
Počet navštevujúcich detí spolu |
Počet 5-6 ročných detí |
Priemerná dochádzka |
Priemerná dochádzka v % |
september 2022 |
131 |
132 |
41 |
14 |
72 |
október 2022 |
131 |
130 |
41 |
13 |
68 |
november 2022 |
132 |
130 |
41 |
13 |
70 |
december 2022 |
132 |
122 |
41 |
11 |
61 |
január 2023 |
132 |
121 |
41 |
13 |
77 |
február 2023 |
130 |
126 |
41 |
12 |
69 |
marec 2023 |
131 |
127 |
41 |
14 |
74 |
apríl 2023 |
131 |
129 |
41 |
14 |
77 |
máj 2023 |
131 |
129 |
41 |
14 |
76 |
jún 2023 |
131 |
129 |
41 |
14 |
76 |
Priemer |
131 |
128 |
41 |
13 |
72 |
Skladba tried bola nasledovná:
2-3 ročné deti - 1 trieda
3-4 ročné deti - 2 triedy
3-4 ročné deti - 2 triedy
5-6 ročné deti - 2 triedy
Spolu - 7 tried
Tabuľka ukazujúca stav počtu detí k 15. 9. 2022 a k 30. 6. 2023 podľa vekových kategórií v jednotlivých triedach:
Stav k 15. 09. 2022 |
Stav k 30. 06. 2023 |
||||||||||||
trieda |
veková kategória
|
počet detí spolu |
z toho 2- ročné deti |
predškoláci |
veková kategória |
počet detí spolu spolu |
z toho 2- ročné deti
|
predškoláci
|
|||||
spolu |
z toho 5-6- ročné deti |
OPŠD |
spolu |
z toho 5-6- ročné deti |
OPŠD |
||||||||
Včielka
|
4-5 r. |
19 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4-5 r. |
19 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Púpavka |
4-5 r. |
20 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4-5 r. |
19 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Lienka
|
2-3 r. |
17 |
8 |
0 |
0 |
0 |
2-3 r. |
17 |
1 |
0 |
0 |
0 |
|
Motýlik
|
5-6 r. |
20 |
0 |
20 |
18 |
2 |
5-6 r. |
20 |
0 |
20 |
18 |
2 |
|
Vláčik |
3-4 r. |
17 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3-4 r. |
19 |
1 |
0 |
0 |
0 |
|
Rybka |
3-4 r. |
18 |
1 |
0 |
0 |
0 |
3-4 r. |
16 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Slniečko
|
5-6 r. |
21 |
0 |
21 |
20 |
1 |
5-6 r. |
21 |
0 |
21 |
21 |
1 |
- Počet zapísaných žiakov do prvého ročníka základnej školy: 41, pokračovanie plnenia povinného predprimárneho vzdelávania - 1 dieťa.
e) Počet pedagogických zamestnancov a ďalších zamestnancov
Celkový počet zamestnancov MŠ - 24 |
|
pedagogickí zamestnanci |
16 |
nepedagogickí zamestnanci |
8 |
vedúca ŠJ |
1 |
kuchárky |
4 |
upratovačky |
3 |
f) Údaje o plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov:
Celkový počet pedagogických zamestnancov MŠ - 16 |
|
pedagogickí zamestnanci |
16 |
kvalifikovaní |
16 |
nekvalifikovaní |
0 |
stredoškolské vzdelanie |
8 |
vysokoškolské vzdelanie (Bc.) |
2 |
vysokoškolské vzdelanie (Mgr.) |
6 |
1. atestácia |
7 |
2. atestácia |
3 |
doplňujú si vzdelanie |
0 |
Kariérový stupeň |
|
pedagogický zamestnanec s 1. atestáciou |
7 |
pedagogický zamestnanec s 2. atestáciou |
3 |
Začínajúci pedagogický zamestnanec |
0 |
Samostatný pedagogický zamestnanec |
6 |
Kariérová pozícia |
|
Triedny učiteľ |
7 |
Vedúci MZ |
1 |
g) Informácie o aktivitách a prezentácia školy na verejnosti:
Mesiac |
Aktivity / Triedne aktivity / Prezentácia školy |
September |
Realizácia AŠ: Práva dieťaťa v praxi MŠ „Mám práva aj povinnosti“ |
|
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka „Držím správne ceruzku“ |
|
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Bodová kresba“ |
|
Realizácia projektu: Európsky týždeň športu „Športujeme pre radosť“ |
|
Návšteva Hornozemplínskej knižnice |
Október |
ZŠ Juh „Šarkaniáda“ |
|
ZŠ Juh „Dobrí tréneri“ |
|
Ujo Ľubo „O neposlušných baciloch“ |
|
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Vodorovné čiary krátke“ |
|
Realizácia AŠ: Práva dieťaťa v praxi MŠ „Poď sa hrať“ |
|
Realizácia AŠ: Jesenné variácie |
|
Realizácia AŠ: V zdravom tele zdravý duch |
|
Realizácia projektu: Dajme spolu gól |
|
Realizácia projektu: UEFA Disney Playmakers |
|
Stretnutie v CVČ |
|
MsDK „Remeslo má zlaté dno“ |
|
Podujatie pri AOC „Deň materských škôl na Slovensku“ |
|
ZOSZV „Včela v živote človeka“ |
|
Mesto VT „Vranovský mládežnícky maratónik“ |
November |
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Vertikálne línie – Zvislé krátke čiary“ |
|
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka /grafický vzor „Kombinované pohyby – Krížené čiary “ |
|
Realizácia AŠ: Práva dieťaťa v praxi MŠ „Dôveruj kamarátovi“ |
|
Realizácia AŠ: Malý dopraváčik / SČK / Mestská polícia |
|
Realizácia projektu: Dajme spolu gól |
|
Realizácia projektu: UEFA Disney Playmakers |
|
Divadelné predstavenie – Divadlo Theátrum „Palculienka“ |
|
Stretnutie v CVČ |
|
Návšteva Hornozemplínskej knižnice „Poviem ti básničku pre deduška a babičku“ |
|
MŠ Okulka Predplavecká príprava |
December |
ZŠ Bernolákova „Ekohry“ |
|
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka /grafický vzor „Horizontálne línie – Pohyby vedené sprava doľava“ |
|
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Kombinované pohyby – Vertikálne a horizontálne čiary“ |
|
Realizácia projektu: Dajme spolu gól |
|
Realizácia projektu: UEFA Disney Playmakers |
|
Mikulášsky koncert v MŠ |
|
MsDK „Pesničkový Mikuláš“ |
|
Návšteva Hornozemplínskej knižnice „Anjelik Striebrovlások“ |
|
MŠ Okulka Predplavecká príprava |
Január |
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Krúživé pohyby“ – kruh, krúženie (vločka) |
|
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Krúživé pohyby“– kruh, krúženie (snehuliak) |
|
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Obťahovanie línie – Rukavička“ |
|
Realizácia AŠ: Práva dieťaťa v praxi MŠ „Spoznaj svojho kamaráta podľa hlasu“ |
|
Stretnutie v CVČ |
Február |
Triedny „Karneval“ |
|
ZŠ Juh „Otvorená hodina AJ“ |
|
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Lomená čiara“ |
|
Realizácia AŠ: Land Art „ Zimné tvorenie“ |
|
Realizácia AŠ: Hókus - pokus |
|
Realizácia AŠ: Remeslo má zlaté dno |
|
Realizácia projektu: Dajme spolu gól |
|
Realizácia projektu: UEFA Disney Playmakers |
|
Stretnutie v CVČ |
Marec |
ZŠ Juh Športová hala „Snehulienka a sedem trpaslíkov“ |
|
ZŠ Sídlisko II. „DOD pre predškolákov“ |
|
ZŠ Bernolákova „Otvorená hodina AJ“ |
|
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Kombinácia pohybov – Zaznamenávanie stopy jedným ťahom“ |
|
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka v rozprávke |
|
Realizácia AŠ: Kde bolo, tam bolo |
|
Realizácia AŠ: Putovanie vodnej kvapky |
|
Realizácia projektu: Dajme spolu gól |
|
Realizácia projektu: UEFA Disney Playmakers |
|
Divadelné predstavenie – Divadlo Saurus „O zlatej rybke“ |
|
OPK „Lesná zver očami detí“ |
|
Stretnutie v CVČ |
Apríl |
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Obťahovanie línie – Moja kraslica – hravé kreslenie“ |
|
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Horný oblúk“ |
|
Realizácia AŠ: Strom a jeho život |
|
Realizácia AŠ: Vláčik Separáčik |
|
Usmievanka „ Deň Zeme“ |
|
Realizácia projektu: Dajme spolu gól |
|
Realizácia projektu: UEFA Disney Playmakers |
|
Stretnutie v CVČ |
Máj |
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Horný a dolný oblúk“ |
|
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Zvislé dlhé čiary“ |
|
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Slučky – horné a dolné“ |
|
Realizácia AŠ: Ochrana pred požiarom |
|
Realizácia projektu: Dajme spolu gól |
|
Realizácia projektu: UEFA Disney Playmakers |
|
Návšteva Hornozemplínskej knižnice „Knižničná informačná výchova“ |
|
Návšteva Hornozemplínskej knižnice „Ako vzniká kniha“ |
|
Triedna besiedka „Deň matiek“ |
|
Divadelné predstavenie – Košické bábkové divadlo „Danka a Janka“ |
|
KPV „Zatúlané písmenká“ |
|
MŠ Okulka Predplavecká príprava |
|
Stretnutie v CVČ |
Jún |
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Orientačné kreslenie“ |
|
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Vlnovky“ |
|
Realizácia AŠ: Ceruzka Šantilka / grafický vzor „Osmička ležatá“ |
|
Realizácia AŠ: MDD |
|
Realizácia AŠ: Liečivé rastliny |
|
Divadelné predstavenie – Divadlo Theátrum „Palculienka II.“ |
|
MŠ Okulka Predplavecká príprava |
|
Stretnutie v CVČ |
|
SČK DOD „Malý záchranár“ |
|
Triedny „Školský výlet“ |
|
Rozlúčka s predškolákmi |
Súťaže a prehliadky :
Mesiac |
Súťaže a prehliadky |
Október |
16. 10. 2022 MESTO VT „Vranovský mládežnícky maratónik“ – detská kategória 0 až 3 ročné deti ELIŠKA SESTRIENKOVÁ – 1.miesto |
21. 10. 2022 ZÁKLADNÁ ORGANIZÁCIA SLOVENSKÉHO ZVÄZU VČELÁROV „Včela v živote človeka“ – výtvarná súťaž ADAM VALL – Cena primátora za kresbu „Aká milá včela“ a 2. miesto v celoslovenskom kole súťaže v Pribiline. |
|
November |
09. 11. 2022 HORNOZEMLÍNSKA KNIŽNICA „Poviem ti básničku pre deduška a babičku“ ROMANA BAKOVÁ – 3. miesto MIRIAM HARCULOVÁ – 3. miesto |
December |
07. 12. 2022 ZŠ BERNOLÁKOVA „Vianočná pohľadnica 2022“ – výtvarná súťaž ROMANA BAKOVÁ – 1. miesto |
Marec |
24.03.2023 OPK „Lesná zver očami detí“ EMMA IVANOVÁ – 3. miesto |
h) Informácie o projektoch a aktivitách, do ktorých je škola zapojená:
Európsky týždeň športu - Športujeme pre radosť - Projekt Európsky týždeň športu je iniciatíva európskej komisie na podporu športu a fyzickej aktivity v celej Európe. Cieľom projektu je rozvíjať a podporovať u detí pohybové, športové zručnosti prostredníctvom športových aktivít rôzneho charakteru a zamerania. Ani tento rok si naša materská škola nenechala ujsť účasť a zapojila sa do projektu, ktorý bol už jeho ôsmym ročníkom. Športový týždeň prebiehal od 26.09.2022 do 30.09.2022 pod názvom „Športujeme pre radosť“. Hlavnou témou zostalo výstižné "#BeActive", ktoré by malo podporovať pohyb a zdravý životný štýl počas celého roka. Počas tohto týždňa boli pre deti každý deň pripravené rôzne športové aktivity, do ktorých sa s radosťou zapojili, neodradilo nás ani upršané počasie.
Dajme spolu gól 2022/23 – projekt podporujúci pohybovo-športové aktivity detí so zameraním na futbal. Zastrešovali ho Slovenský futbalový zväz, CFT, ZŠ Lúčna a MsÚ Vranov n/T. Prostredníctvom jeho aktivít sme spoločne s trénerom zvyšovali záujem detí o pohybovú aktivitu a šport a zlepšovali spoluprácu materských škôl so športovými klubmi. Projektový tréner Dávid Kulman pracoval s predškolskými deťmi z tried Motýlik a Slniečko. Počas školského roka podľa podmienok umožňujúcich realizovať športovo-pohybovú činnosť vo vonkajších a vnútorných priestoroch materskej školy aj v telocvični ZŠ Lúčna vo Vranove nad Topľou.
Projekt UEFA: DISNEY PLAYMAKER - projekt podporujúci pohybovo-športové aktivity dievčat so zameraním na futbalové zručnosti. S dievčatami z predškolských tried pracovala trénerka Simona Šviderská.
i) Informácie o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole:
Štátna školská inšpekcia nevykonala žiadnu kontrolu.
j) Informácie o priestorových podmienkach a materiálno-technických podmienkach školy:
Materská škola je umiestnená v účelovej budove. Budova je architektonicky riešená ako dvojpodlažný pavilónový typ. Priestory umožňujú vytvoriť sedem tried s celodennou starostlivosťou.
Triedy materskej školy tvoria samostatnú bunku s príslušenstvom – trieda, spálňa, sociálne zariadenie, šatňa. Triedy sú vybavené nábytkom a zariadením, ktoré rešpektuje antropometrické požiadavky. Usporiadanie nábytku je účelové - podľa veku detí v triede. V triedach sú vytvorené centrá aktivít a hrové kútiky s voľným prístupom k hračkám, učebným pomôckam a didaktickému materiálu. Na podlahe sú koberce, ktoré slúžia ako hracia plocha. Oddychovú časť tvoria spálne, ktoré sú vybavené ležadlami. Šatne sú vybavené skrinkami na osobné veci detí a lavičkami.
Na pohybové a rekreačné činnosti detí slúži areál školského dvora, ktorý je vybavený účelovým zariadením, troma pieskoviskami a trávnatou plochou. Obohatili sme ho o hrový prvok – auto, dve pieskoviská a lavičky pred budovou školy.
V hospodárskom pavilóne je kuchyňa, kancelária vedúcej školskej jedálne a jedna trieda s príslušenstvom.
Stravovanie detí je zabezpečené v jednotlivých triedach.
Počet PC pravidelne využívaných vo výchovno-vzdelávacej činnosti a počet interaktívnych tabúľ využívaných vo výchovno-vzdelávacej činnosti:
Počet PC |
Počet interaktívnych tabúľ |
10 |
7 |
Materská škola je dostatočne vybavená IKT, počítačovú gramotnosť majú deti možnosť si postupne osvojovať od 3 rokov (7 tried). Vzdelávacie programy prispievajú k efektívnosti edukačného procesu. Interaktívne tabule využívame na spestrenie a obohatenie edukačného procesu. Do všetkých interaktívnych tabúľ je nainštalovaný softvér firmy SILCOM. Zahŕňa 12 programov zameraných na osvojovanie a upevňovanie kompetencií v rôznych oblastiach.
k) Informácie o oblastiach, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, o oblastiach, v ktorých má škola nedostatky, vypracované v súčinnosti s radou školy.
Hodnotenie podľa vzdelávacích oblastí, klady a nedostatky
Jazyk a komunikácia
Hlavným cieľom vzdelávacej oblasti je rozvinutie komunikačných spôsobilostí. Jej úroveň je adekvátna veku detí. Pri komunikácii na otázky odpovedali správne sformulovanou jednoduchou vetou s udržiavaním očného kontaktu. V rannom kruhu sa oboznamovali s činnosťami a aktivitami daného režimu dňa, vyjadrovali svoje myšlienky a pocity bez zábran. Samostatne zreprodukovali aj dlhší text alebo ho zdramatizovali. Deťom sme dostatočne vytvárali stimulujúce podmienky a podnetné prostredie na rozvíjanie predčitateľskej a predpisateľskej gramotnosti. Vytvorením čitateľského kútika s detskou knižnicou si rozvíjali predčitateľskú gramotnosť. Knižnica bola obohatená o detské encyklopédie, rozprávkové knihy, leporelá a o vlastné prediktabilné knihy s konkrétnym tematickým obsahom. Deti všetkých vekových skupín prejavovali záujem o knihy. Knihu používali správnym spôsobom, podľa vopred dohodnutých pravidiel. Pri činnostiach s knihou používali výrazy ako strana, spisovateľ, ilustrátor. Poznali, kde je začiatok a koniec vety, s orientovaním sa pri „čítaní“ textu zľava doprava. Identifikovali niektoré písmená abecedy a bez problémov rozčlenili zvolené slová na slabiky, s prevahou u 5 až 6 ročných detí. Recitovali jednoduché básne a riekanky. Radi počúvali rozprávky s primeraným sústredením sa. V priebehu školského roka navštevovali mestskú knižnicu. Predpisateľskú gramotnosť sme rozvíjali prostredníctvom aktivity školy „Ceruzka Šantilka“, kde boli k dispozícii pracovné listy, ktoré poskytovali predlohy na zvládnutie jednoduchých grafomotorických prvkov vyžadujúcich pohyb zápästia (vertikálne a horizontálne línie, krivky, slučky) a dlane a prstov (horný a dolný oblúk, lomená línia, vlnovka, ležatá osmička). Súčasťou grafomotorických činností bol aj detský výtvarný prejav so znakmi, na základe ktorých sme diagnostikovali grafomotorické zručnosti detí.
V budúcnosti sa zameriame na precvičovanie hlások a hláskových skupín u jednotlivých detí prostredníctvom metodických námetoch na rozvíjanie reči detí v predškolskom veku, ako aj v spolupráci s logopédom. Pri grafomotorických činnostiach budeme okrem správneho formálneho stvárnenia grafických prvkov dohliadať na to, aby deti sedeli pri činnosti vzpriamene a nehrbili sa, aby pri kreslení používali na držanie ceruzky v ruke správny úchop a dostatočne uvoľnenú na to, aby prítlak ceruzky na papier bol primeraný.
V neposlednom rade podporovať precíznosť a sústredenosť pri práci vhodnou motiváciou samotným príkladom pedagóga.
Matematika a práca s informáciami
V tejto vzdelávacej oblasti sme deti viedli k tomu, aby matematiku objavovali ako niečo, čo je súčasťou ich bežného života a rozvíjali matematické myslenie pre neskoršie školské vzdelávanie. Plnili výchovno-vzdelávacie ciele formou rôznych didaktických a digitálnych hier, pracovných listov, dostupných edukačných programov, ktorými rozvíjali kritické myslenie a hľadali nové riešenia. Utvárali predstavu o číslach, rozvíjali schopnosť počítať a pracovať s číslami v rôznych bežných životných situáciách. Bez problémov pridávali a odoberali predmety s daným počtom pri riešení kontextových úloh. Triedili predmety v skupine na základe určenej vlastnosti a určili, kde je viac, menej, rovnako bez určovania ich počtu pri manipulácii s predmetmi. Prostredníctvom manipulačných činností (v hre so stavebnicami) získavali skúsenosti zo základov geometrie, pracovali s geometrickými útvarmi, vnímali ich rozdiely a určovali ich veľkosť. V obklopujúcich reáliách rozlišovali rovinné geometrické útvary – kruh, štvorec, trojuholník, obdĺžnik. Veľmi obľúbenou činnosťou bola hra s pexesom podľa zadaných podtém – odkrývali kartičky a hľadali zhodné obrázky. Využívali čiarový pohyb kreslením na spájanie bodov v rovine do obrazca. Používali správne predložky a príslovky podľa pokynov pri konkrétnej hre. Pomerne dobre sa orientovali v priestore. Primerane veku rozhodli o pravdivosti jednoduchých tvrdení, či daný objekt má alebo nemá danú vlastnosť. K riešeniu úloh z logiky sme využívali magnetický tangram a Logico primo s príslušnými kartami v spojitosti s predpripravenými pracovnými listami. Dokázali naprogramovať digitálnu hračku Bee-Bot na štvorcovej sieti z východiskového štartovacieho poľa k cieľu s dodržiavaním správneho poradia činností. Jednotlivé triedy využívali digitálne animované programy s prihliadnutím na vekovú skupinu detí, ako Cirkus šaša Tomáša, Detský kútik, Veselá matematika. Matematické aktivity sme organizovali v menších skupinách, ale aj frontálne, kde sa deti navzájom kontrolovali, spoločne hľadali správne možnosti riešenia zadaných úloh.
Pri získavaní nových vedomostí a zručností z matematickej oblasti sa v budúcnosti pripravíme tak, aby sa deti pri hrách, detských súťažiach a bežných činnostiach prirodzene stretávali s úlohami, ktoré je potrebné vyriešiť. V matematickej príprave vytvoríme také prirodzené situácie, v ktorých budú hľadať riešenia samé, vlastným objavovaním, bádaním a praktickou činnosťou. Pre naplnenie týchto zámerov uprednostníme priamu konkrétnu činnosť a hru s dieťaťom, pred pracovnými listami, nakoľko im poskytneme viac podnetov, vnemov a skúseností potrebných pre rozvoj dlhodobej pamäte a myslenia. Podľa potreby budeme k deťom pristupovať individuálne a odbúravať nesústredenosť a netrpezlivosť pri riešení matematických úloh.
Človek a príroda
K dlhodobým cieľom našej školy patrí environmentálne vzdelávanie, ktorým podporujeme prírodovedné poznávanie, nakoľko vyberáme témy na rozhovor o prírode a jej jednotlivých súčastiach. To, čo deti o prírode vedia, obohacujeme vlastnou skúsenosťou, t.j. pozorovaním, porovnávaním a triedením, skúmaním a bádaním, alebo prácou s dôveryhodných zdrojov informácií, ku ktorým patria encyklopédie, dokumentárne videá a pod.
Prírodné podmienky v areály materskej školy a jej okolí, v spojitosti vychádzok po lesnom náučnom chodníku Bila Hura umožňovali deťom priamy kontakt s prírodou a prírodninami. Prostredníctvom turistickej vychádzky vnímali prírodu všetkými zmyslami formou zážitkového učenia a hier v lesnom prostredí. Zaujímavou formou spoznali život v lese: starostlivosť, ochranu, zdroj materiálu, zdroj kyslíka, zdroj oddychu, miesto pre život sprostredkované aktivitou školy „Strom a jeho život“. Identifikovali rôznorodosť rastlinnej ríše a to, že jednotlivé rastliny vzájomne odlišovali tvarom, veľkosťou a farbou kvetov, listov, stoniek, koreňov, či plodov a semien. Spoznali niektoré vybrané druhy liečivých bylín rastúcich na lúkach, poliach, záhradách a ich liečivé účinky na zdravie človeka, ako aj technický úžitok z nich. Prostredníctvom aktivity školy „Jesenné variácie“ rozvíjali kladný vzťah k prírode, okoliu a empaticky konali v prospech ochrany prírody. Na základe pozorovania a praktických skúseností rozlišovali a charakterizovali ročné obdobie podľa typických znakov. Zároveň zdôvodňovali prírodné javy vyplývajúce zo zmien ročných období. Aktivitou školy „Putovanie vodnej kvapky“ podporovali prirodzenú zvedavosť pri experimentovaní s vodou prostredníctvom vzdelávacích aktivít a chápali význam slova voda v spojitosti s dôležitosťou pre človeka, rastliny, živočíchy a kolobehu v prírode s uvedomením si, že zásoby vody sú vyčerpateľné. Environmentálne povedomie s cieľom pochopiť význam separovania, recyklovania a kompostovania odpadu a jeho dôležitosť v spojitosti s potrebou ochrany životného prostredia rozvíjali aktivitou školy „ Vláčik Separáčik“. V neposlednom rade na základe pozorovania identifikovali rozdiely medzi živočíchmi v spôsobe ich pohybu a výskytu. Hravým spôsobom a z dôveryhodných zdrojov informácií sa oboznamovali s planétou Zem a planétami Slnečnej sústavy, so Slnkom a hviezdami, s Mesiacom a vesmírom.
V budúcnosti budeme aj naďalej obohacovať prírodovedné aktivity, aby deti nadobudli zručnosti a návyky v starostlivosti o prírodu s integrovaním do ostatných vzdelávacích oblastí tak, aby jednotlivé zložky na seba nadväzovali, navzájom sa dopĺňali a aktivity boli pre deti pútavé a inšpiratívne. Využijeme situácie, ktoré budú v danom čase pre deti inšpiratívne a zaujímavé, založené na praktickej skúsenosti, experimentovaní a pokusoch.
Človek a spoločnosť
V rámci danej vzdelávacej oblasti sa deti zoznamovali so svojím sociálnym prostredím a sociálnymi reáliami, ktoré ich obklopovali a tým si vytvárali základy poznania a zručností. Okrem intelektu si rozvíjali osobnostné charakteristiky, vrátane emócií a osvojovali si schopnosti spolužitia s rovesníkmi. Postupne naberali na skúsenostiach a zážitkoch v jednotlivých vekových triedach, čím sa formovala ich osobnosť. Deti boli vedené k tomu, aby vzájomne spolupracovali verbálnymi prejavmi a gestami súvisiace s kultúrnymi konvenciami, ako „nech sa páči“, „ďakujem“ a pod. Používali prosbu, poďakovanie, ospravedlnenie vzhľadom na aktuálnu situáciu. Pozdravili sa vzhľadom na aktuálnu situáciu a odzdravili primerane situácii. Primerane veku sa deti orientovali v rámci dňa (ráno, večer), týždňa (začiatok týždňa, koniec týždňa, víkend, pomenovanie jednotlivých dní), a roka (mesiace, ročné obdobia). Bez zábran rozprávali o svojich záľubách a povinnostiach v rámci režimu dňa. V rozhovoroch s deťmi o čase strávenom doma a v materskej škole, spoznávali súvislosti a spojenie s prítomnosťou, minulosťou a budúcnosťou pri opisoch svojich zážitkov, záľub a v neposlednom rade povinnosti. Učili sa poznávať seba samého, aj rovesníkov v triede. Zároveň v rámci aktivity školy „Práva dieťaťa v praxi MŠ“ získavali a posilňovali úctu nielen k sebe, ale aj k svojim kamarátom v triede. Prostredníctvom aktivity školy „Máme sa tu dobre“, si uvedomovali na vlastnej koži a prežívali to, v čom spočíva rešpektovanie práv dieťaťa. Jednotlivé aktivity sa realizovali prostredníctvom hier alebo prislúchajúcou metódou.
Aktivita školy Semaforko „Malý dopraváčik“ splnila svoj cieľ, nakoľko prostredníctvom dopravného ihriska s využitím kolobežiek a odrážadiel pripravila deti na samostatný a zodpovedný pohyb v cestnej premávke. Formou zážitkového učenia a hry sa oboznamovali s pravidlami cestnej premávky a v praktických situáciách uplatňovali zásady bezpečného správania sa na cestách. Spoznali, ako predchádzať nebezpečenstvám súvisiacim s cestnou premávkou, ale aj ako sa správať v role chodca a cyklistu. Poznávali rôzne druhy dopravných prostriedkov prostredníctvom priameho kontaktu pri prechádzke v blízkosti materskej školy. Poznali verejné inštitúcie, služby vo svojom okolí a účel, na ktorý slúžia. Spoznali pracovnú náplň policajtov.
V budúcnosti sa zameriame na posilňovanie zdravého sebavedomia detí a nenásilné riešenie konfliktov, na rešpektovanie dohodnutých pravidiel. Je potrebné viesť deti k tomu, aby verbálne, ale aj neverbálne vyjadrovali svoje negatívne i pozitívne emócie. Ponúknuť im, aby prijímali pozitívne emócie všetkými zmyslami (sluchom – príjemná hudba, chuťou – obľúbené ovocie, hmatom – pohladenie obľúbenej hračky, zrakom – prezeranie kníh, čuchom – príjemná vôňa). Vyzdvihovať ich pozitíva, jedinečnosť a originalitu modelom pozitívneho etického správania.
Človek a svet práce
V rámci tejto vzdelávacej oblasti deti získavali praktické pracovné zručnosti spojené s premýšľaním o vykonávanej činnosti, t.j. rozvíjali sme elementárne technické myslenie. Praktické pracovné zručnosti deti získavali pri strihaní nožnicami, šití tupou ihlou, viazaní mašličiek a uzlov, krájaní tupým nožom, vykrajovaní cesta, prelievaní tekutín. Na základe poznaných materiálov triedili odpad, zhotovili jednoduchý výrobok podľa návodu, predlohy, ale predovšetkým vlastnej fantázie. Priamou manipuláciou pracovali s rôznym materiálom a ich vlastnosťami, od papiera, plastelíny, piesku, hliny, plastu a iné. Učili sa trpezlivosti a zodpovednosti v súvislosti s dokončením začatej úlohy. Poznávali základnú pracovnú náplň vybraných profesií – policajti, učiteľka, predavačka, kuchárka, lekárka. Praktické činnosti priradili k jednotlivým profesiám. Prostredníctvom námetových hier, rozprávok, prezentácií poznávali mnoho ďalších profesií a ich pracovnú náplň, ako aj niektoré tradičné remeslá. Opísali vybrané jednoduché technologické postupy prípravy niektorých bežne používaných výrobkov (napríklad: ako sa vyrába múka z obilia, ako sa vyrába džús, ako sa recykluje papier). Rôznymi aktivitami sme viedli deti k pozitívnemu vzťahu k práci, v spojitosti zodpovednosti za kvalitu svojej, ale aj spoločnej práce. V neposlednom rade sme u detí rozvíjali zručnosť zvládnutia úkonov bežného dňa, ako ukladanie hračiek, sebaobslužné činnosti, hygienické návyky.
V budúcnosti sa zameriame na činnosti zamerané na zdokonaľovanie techniky strihania a skladania papiera, správne držanie tela pri sedavých činnostiach, k dodržiavaniu čistoty a poriadku pri pracovných činnostiach, konštruovanie s primeranou dĺžkou trvania a schopnosťou dokončiť začatú prácu s následným sebahodnotením. Podporíme ich tvorivosť a snahu vysporiadať sa so zadaním vlastným spôsobom, aby sa tak postupne z jednoduchých konštrukčných činností stávali úlohy rozvíjajúce technické myslenie.
Umenie a kultúra / Výtvarná výchova
Deti prostredníctvom hrových výtvarných činností s rôznymi materiálmi ako papier, farby, modelovacia hmota a nástrojmi ako ceruzky, voskové pastely, kriedy, fixky, štetce, nožničky, rozvíjali svoju fantáziu a tvorivosť, vyjadrili svoje predstavy. Zároveň cibrili svoje manuálne zručnosti a návyky. Veľmi radi pracovali s papierom rôzneho druhu, samostatne skúšali a hľadali správne postupy. Z odpadového materiálu, valčekov, krabičiek vytvárali rôzne stavby, zvieratá, ktoré potom dopĺňali prírodninami. Experimentovali s rôznymi druhmi frotáže, práce so škvrnou v spojitosti s dokresľovaním, rozfukovaním. Vytvárali obrázky preložením a roztláčaním farby. Do mokrého podkladu zapúšťali základné farby, pozorovali a skúmali. Lepili prírodný materiál na dané makety. Kreslili a maľovali po celej ploche na základe daných tém, vyfarbovali omaľovánky na danú tému. Hravo experimentovali s farbami – aktivita školy Land art „Zimné tvorenie“, pričom vnímali prírodu ako zdroj umenia v spojení so snehom a ľadom. Modelovaním zobrazovali okolitý svet, ako tvary, postavy a podobne. Môžeme skonštatovať, že deti pomerne dobre zvládli techniku pri modelovaní, kreslení a maľbe. Primerane veku hodnotili umelecké diela ilustrované v knihách.
Deti plniace povinné predprimárne vzdelávanie sa zapojili do niekoľkých výtvarných súťaží, kde získali prvenstvo.
V budúcnosti sa zameriame na potlačenie strachu z neúspechu pri výtvarných činnostiach a posilníme tvorivý proces vhodnou motiváciou a sebadôveru vo vlastné schopnosti. Vytvoríme priestor pre zvládnutie nových techník a objavovanie možností nových materiálov. Najefektívnejší výsledok dosiahneme vtedy, keď dieťaťu vytvoríme také podmienky, aby malo dojem, že na riešenie prišlo samo a malo tak zážitok objavovania.
Umenie a kultúra / Hudobná výchova
Hudobné činnosti v rôznych formách sprevádzali deti počas celého dňa v materskej škole a stali sa základom pre ich ďalšie prijímanie, chápanie, či predvádzanie hudby vo všetkých jej podobách. Rytmickú alebo inštrumentálnu sme podnecovali obľúbenými hudobnými hrami. K rytmizácií sme využívali Orffov inštrumentál. Deti najprirodzenejšie tento rytmus vedeli zopakovať cez rytmizované slovo, rytmizovanú reč, rytmicky prednášané básničky, riekanky, či vyčítanky. Neskôr rytmus zopakovali tlieskaním, plieskaním rúk po stehnách, dupaním nôh alebo hrou na rytmické hračky alebo rytmické nástroje. Elementárne spevácke prejavy v spojitosti s pohybovými schopnosťami, v rámci hudobno-pohybových činností sú na primeranej úrovni. Pri hudobno-pohybových hrách dodržiavali pravidlá. Deti spievali často a s radosťou, preto sa postupne dostávali do správneho rytmu, správneho dýchania a rešpektovania dirigentských gest. Počúvali piesne obľúbených interpretov. Pri hodnotení hudobných skladieb rozlišovali tempo, charakter skladby a dynamiku. V hudobno-dramatických činnostiach vynikli skôr deti aktívnejšie a odvážnejšie.
Deti spievali rôzne piesne, rytmizovali riekanky, tancovali a tým predviedli z príbehov a rozprávok malé hudobné predstavenia.
V budúcnosti sa zameriame na vyjadrenie zážitku z počúvanej hudby nielen pohybom, ale aj výtvarne, v čom vidíme značné rezervy.
Zdravie a pohyb
V danej oblasti sme sa zamerali na pohyb ako prostriedok upevňovania zdravia a na podporu každodenného pohybového režimu detí pestrou a príťažlivou formou. Deti sme prirodzene motivovali k pohybovej aktivite a využívali ju bez pocitu únavy alebo vyčerpania. Pri prevádzaní rôznych telesných cvičení sme sa zameriavali na ich správne prevedenie, aby bol zachovaný účinok. Deti vykonávali zdravotné cvičenia podľa jednotlivých zostáv cvikov. Precvičovali časti tela a zdôvodňovali dôležitosť cvičenia pre zdravie človeka. Osvojovali si základné polohy a postoje, liezli, podliezali a preliezali pomocou využívania rôzneho náradia. Zdokonaľovali si správnu techniku základných lokomočných pohybov. Pri pobyte vonku sme nechali deťom dostatok voľnosti a možností na beh, chôdzu, jazdu na bicykli a kolobežke, hry s loptou. Viedli sme ich k dodržiavaniu pravidiel v pohybových hrách. Prostredníctvom projektu Európsky týždeň športu „Športujeme pre radosť“ rozvíjali a podporovali svoje pohybové a športové zručnosti s rôznym zameraním a charakterom.
Predplavecký výcvik považujeme za kľúčový z pohľadu rozvoja základných plaveckých zručností, akými sú ponáranie, dýchanie, vznášanie sa na vode, splývanie a orientácia pod vodou. Predplavecký výcvik sme realizovali s deťmi plniacich povinné predprimárne vzdelávanie.
To, ako sa starať o vlastné telo, si deti pripomínali pri každodenných činnostiach podporujúci zdravý životný štýl. V rámci aktivity školy „V zdravom tele zdravý duch“ sa deti pomocou tvorivých a pohybových aktivít oboznámili so starostlivosťou o svoje zdravie, rozoznávali zdravé a nezdravé potraviny, vštepovali si do pamäti, ako sa starať o svoje zúbky, poznali význam každodennej hygieny, potrebu čerstvého vzduchu a dôležitosť každodenného pohybu.
Úroveň sebaobslužných činností (obúvanie, obliekanie) vždy závisí od miery samostatnosti konkrétneho dieťaťa, ako i od podpory a trpezlivosti nás, dospelých. Deťom sme primerane asistovali pri obliekaní, vyzliekaní či obúvaní. Postupne sme pomoc obmedzili, aby sa naučili samostatne obliecť a obuť. Venovali sme pozornosť aj kultúre stolovania, používaniu príboru a udržiavaniu čistoty pri stolovaní.
V budúcnosti sa zameriame na posilňovanie telesnej odolnosti v rámci prevencie porúch pohybového aparátu a prostredníctvom plánovaných pohybových hier a vzdelávacích aktivít vedieme deti k zručnostiam chrániacich zdravie, k vytvoreniu návykov a postojov smerujúcim k podpore zdravia a zdravého životného štýlu.
Opatrenia na zlepšenie jednotlivých oblastí, v ktorých sú nedostatky:
-
individuálnymi pohovormi naďalej nabádať rodičov k spolupráci s logopédom a domácim jazykovým cvičeniam podľa jeho inštrukcií pre postupnú elimináciu nedostatkov vo výslovnosti detí najmä v predškolskom veku,
-
podporovať pedagógov v štúdiu odbornej literatúry, využívať školskú aj mestskú – Hornozemplínsku knižnicu ako ďalší zdroj odbornej literatúry,
-
efektívne využívať dostupný sortiment moderných aj klasických pomôcok pre stimuláciu pohybových aktivít najmä vo vonkajšom prostredí,
-
podporovať tvorivosť, kreativitu a rozvoj fantázie detí v rôznych formách detských činností,
-
pokračovať postupne v revitalizácii a obohatení školského dvora materskej školy hrovými prvkami.
Metodické združenie v školskom roku 2022/2023 pracovalo podľa vypracovaného plánu činností pod vedením Mgr. Márie Rozputinskej. Plán MZ obsahoval požiadavky pedagogických zamestnancov na riešenie aktuálnych problémov, akceptoval aktuálne i perspektívne potreby materskej školy. Plnenie plánu činností MZ v školskom roku 2022/23 bolo realizované štyrikrát.
Členky združenia sledovali aktuálne informácie pre predškolákov a odporúčané metodické materiály na podporu výchovno-vzdelávacej činnosti zverejňované na webovom sídle priamo-riadenej organizácie ministerstva školstva. Pri výchove a vzdelávaní detí, pre ktoré je predprimárne vzdelávanie povinné, adaptovali ciele a obsah vzdelávania na základe potrieb detí a v súlade s princípom vyrovnávania šancí pri vstupe na primárny stupeň vzdelávania. Na základe vyššie uvedených skutočností sa vypracoval metodický materiál „Sprievodca cieľmi a obsahom“, ktorý obsahuje dôležité metodické odporúčania, ako zmysluplne a s rešpektom k vývinovým špecifikám detí stanovené ciele dosiahnuť.
V rámci výchovno-vzdelávacej činnosti viedli deti k rozvíjaniu prosociálneho správania bez negatívnych postojov, či predsudkov, využívali hru ako základný výchovno-vzdelávací prostriedok aktivizácie detí k učeniu sa, získavaniu a využívaniu informácií, sebarealizácii, sebazdokonaľovaniu a sebareflexii.
Iniciatívne sa podieľali na príprave rôznych aktivít pre deti a širokú verejnosť v rámci všetkých vekových skupín detí pri príležitosti „Dňa materských škôl na Slovensku“.
V rámci skvalitňovania a zviditeľňovania procesu výchovy a vzdelávania si členky združenia preštudovali odbornú publikáciu odporúčanú pre samoštúdium „Farebný svet v škole – psychomotorické hry“. Daná publikácia im predostrela súbor psychomotorických hier s cieľavedomým využitím na rozvoj hrubej a jemnej motoriky s netradičnou pomôckou, na rozvoj celej osobnosti dieťaťa – kognitívnych procesov, afektivity a emocionality. Členky združenia podrobnejšie rozprávali o zrealizovaných psychomotorických hrách a ich napomáhaniu rozvíjať psychické a motorické vlastnosti detí s poukázaním na to, ako sa dajú zaujímavým a finančne nenáročným spôsobom rozvíjať nielen spomínané vlastnosti, ale aj komunikačné zručnosti i celú osobnosť dieťaťa.
Zasadnutia sa tiež venovali kontrole a hodnoteniu pedagogickej diagnostiky, výmene skúseností z praxe a predkladaniu návrhov na riešenie pedagogických problémov.
Členky združenia dodržiavali a plnili plán realizácie s kladným výsledkom činností pri realizovaní interných aktivít školy podľa navrhnutého a vypracovaného „Plánu realizácie projektu a interných aktivít školy 2022/2023“. Podľa potreby rozšírili jednotlivé interné aktivity o ďalšie pedagogicko-didaktické aktivity a operatívne realizovali k tematickým celkom vychádzajúcich zo ŠkVP Štvorlístok.
(2) a) Počet detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami: 0
b) počet prijatých detí v školskom roku:
Počet vydaných rozhodnutí o prijatí do MŠ pre školský rok 2023/2024 bol 49. Neprijatých detí bolo 7 z celkového počtu 56 žiadostí o prijatie dieťaťa do MŠ. Šesť detí sa podarilo umiestniť do iných materských škôl v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta Vranov nad Topľou. Jedno dieťa nebolo prijaté preto, že matka v procese prijímania nedoplnila k žiadosti požadovanú dokumentáciu vyplývajúcu zo zdravotného znevýhodnenia diagnostikovaného detským lekárom.
(5) c) Informácie o spolupráci školy s rodičmi detí:
Rodičovské združenie pri MŠ je zaregistrované v Slovenskej rade rodičovských združení (SR RZ), kde platí každoročne poplatok za rodičov a taktiež bolo zaregistrované ako občianske združenie, s právom prijímať 2 %-ný podiel zaplatenej dane z príjmu občanov a firiem. Z tohto zdroja činil príjem 1431,04 € . Rodičovské združenie prijalo na svoj účet členský príspevok od zákonných zástupcov detí vo výške 3265 €. Celkové výdaje za nákupy a ďalšie výdavky činili 5910,93 €.
d) Iné skutočnosti, ktoré sú pre školu podstatné:
V priebehu školského roka škola spolupracovala s týmito organizáciami:
-
Centrum voľného času vo Vranove nad Topľou,
-
Hornozemplínska knižnica vo Vranove nad Topľou,
-
Základná škola Juh vo Vranove nad Topľou,
-
Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie vo Vranove nad
Topľou.
-
Krúžok anglického jazyka vedený PaedDr. Natáliou Jevčákovou navštevovalo 28 detí vo veku 4 – 6 rokov. Realizovaný bol 2x v týždni po 30 minút.
-
Predplaveckú prípravu absolvovalo 30 predškolských detí.
-
Logopedickú činnosť PaedDr. Pavol Tkáč v triedach predškolských detí.
Pedagogická prax realizovaná v materskej škole
Vzdelávacia inštitúcia |
Pedagogická zamestnankyňa – učiteľka praxe |
termín |
Počet študentiek na pg praxi |
PU v Prešove, Pedagogická fakulta |
Mgr. Bartková Dana |
17. 04. 2023 – 28. 04. 2023 |
4 |
PU v Prešove, Pedagogická fakulta |
Mgr. Laura Vrábelová |
14.11.2022 – 25.11.2022 17.04.2023 – 24.04.2023 |
4 4 |
PU v Prešove, Pedagogická fakulta |
Mgr. Mária Rozputinská |
17.04. - 28.04.2023 |
4 |
Deutsch-Slowakische Akademien, a.s. Súkromná SOŠ DSA Trebišov |
Mgr. Mária Rozputinská |
Duálne vzdelávanie – praktické vyučovanie 1. polrok 2022/2023 |
1 |
Deutsch-Slowakische Akademien, a.s. Súkromná SOŠ DSA Trebišov |
Závadská Klára |
Duálne vzdelávanie – praktické vyučovanie 2. polrok 2022/2023 |
3 |
V júli bola zriaďovateľom zabezpečená prevádzka v MŠ ulica 1. mája, záujem prejavilo 18 rodičov.
Počas augusta v čase letných prázdnin v základných školách o dochádzku do MŠ prejavili záujem zákonní zástupcovia 72 zapísaných detí. 44 detí z MŠ Juh, 20 z MŠ ulica 1. mája, 5 detí z MŠ Kukučínova a 1 dieťa z cirkevnej materskej školy. Z tohto počtu navštevovalo školu 62 detí. Pedagogický proces bol zabezpečený v troch triedach po dvoch pedagogických zamestnancoch. Ostatní čerpali NV a dovolenky. Personál školy – upratovačky zabezpečili upratanie priestorov školy podľa hygienických predpisov v prevádzkovom poriadku školy. Kuchárky zabezpečovali v auguste stravu pre deti v MŠ a pre CVČ.
Zápis detí do materskej školy na školský rok 2023/2024 prebiehal prezenčne. Rozhodnutia o prijatí si rodičia prebrali osobne v termíne do 30. júna. 2023.
Vo Vranove nad Topľou 24. 09. 2023 Mgr. Danka Hrubyová
riaditeľka školy